I Skuggan av Hermes

En recension av John S. Torell

När jag skriver detta så har jag just sett färdigt dokumentärfilmen “ I Skuggan av Hermes.”

Det går inte att beskriva mina känslor som jag upplevde under den två timmar långa dokumentären. Jag har forskat om de politiska rävspel som har kommit och gått som en cancer och när jag skrev ”Bibelns Budskap i De yttersta Dagarna” hade jag gått igenom mycket material, allt ifrån den judiska kabalan, marxismen, nazismen, första och andra världskriget, samt den ryska revolutionen från 1905 till 1917.

När jag gick igenom dessa dokument för min forskning så fann jag det vidrigt när jag läste hur fruktansvärt de judiska kommunisterna for fram i Ryssland, hur man slaktade människor som djur, torterade dem, våldtog unga kvinnor, sände miljoner med människor till slavläger, hur Stalin genom svält tog livet av cirka 20 miljoner människor i Ukraina, listan kan bli hur lång som helst.

När jag såg denna dokumentär blev jag förstummad, chockad, bedrövad djupt in i min själ. Det är en sak att läsa om dessa vidrigheter, det är en annan sak att se dem i bild, höra människornas sista gastkramande rop, när de dödas på det mest brutala sätt som endast Djävulen själv kan tänka ut.

Detta är en dokumentärfilm som varje kristen borde se, den kommer att förändra ditt böneliv, den kommer att lägga en glöd på dina böner som du inte haft tidigare. Filmen visar ett fruktansvärt våld och samtidigt är det vissa nakenbilder som skär ända in i märgen, när de grymma bödlarna tvingar människor att ta av alla sina kläder, innan de ställs upp på led för att skjutas.

Denna dokumentärfilm skall inte ses av barn och jag rekommenderar att ingen under 18 år ser denna film, och innan man tittar på den, måste man bedja och begära skydd inför allt det onda som rullas upp inför ögonen.

Efter att jag såg denna film ringde jag upp Jüri Lina for att tala med honom. Han berättade att när han var i Ryssland fick han tag i ryska filmer som hade gjorts mellan 1988 och 1991 när kommunisterna förlorade makten i Ryssland. Jag frågade honom, hur man fick göra filmer om dessa fruktansvärda dåd som kommunisterna gjort? Han svarade mig och sade, att under de sista åren under Gorbachev var det glasnost och KGB som fick i uppdrag att öppna sina arkiv och ställa dokument om  slavläger till förfogande, och se till att dessa filmer blev gjorda som trogna dokumentärer.

Lina har fått tag i många arkivfilmer ifrån både Ryssland, Estland och Tyskland, som kommer att ge ett oerhört djupt intryck på de människor som är födda efter 1945.

Ingen kan se filmen och inte bli djupt berörd, det är dags för de kristna i Skandinavien att ge två timmar av sin tid för att få en undervisning av historiska förlopp, som du aldrig fick lära dig i skolan eller se på socialisternas TV i det land du bor.

Jüri Lina är inte en pånyttfödd kristen, men Gud har använt denne man som blev förföljd av kommunisterna i sitt hemland Estland och för många år sedan flydde han till Sverige med sin mor. Han har varit en ropande röst som ingen ville höra. Svensk TV, radio och press har avrättat honom som en person ”non grata”, polisen vägrar att ge honom skydd när han håller föredrag och de stora svenska judiska bokförlagen bojkottar honom.

Det sista jag sade till Jüri var detta: ”Jag vet att du inte är en kristen, men enligt Bibeln skall det komma en man som skall lägga under sig hela jorden och till hjälp får han en falsk profet och dessa två kommer att bygga upp ett världsrike som blir fyllt med våld, värre än vad vi har sett i Sovjetunionen eller Nazityskland.”

Då svarade han mig och sade: ”Jag ser att någonting håller på att byggas upp.”

Denna dokumentärfilm säljs direkt ifrån Jüri Lina. Den är intalad på svenska. Vi lägger ut denna annonsering på vår svenska webbsida och vi tar inte betalt för detta. Du betalar direkt till Jüri, som kommer att skicka filmen till dig. Vi får ingen procent på det han säljer. Jüri har lagt ut mer än en miljon kronor för att få denna film gjord och om han skall kunna fortsätta att ge ut mera material, måste de som älskar sanningen hjälpa honom, genom att köpa hans material.

Låt oss också be för Jüri att han skall bli frälst innan han lämnar denna jord.

Om du vill se hur det kommer att bli under Vedermödan, då skall du se denna film. Kom ihåg, under många år har man lurat de kristna med, att när Vedermödan kommer, då blir alla kristna upptagna på skyarna av Jesus. Detta är inte sant, det är en lögn. Läs 2 Tessalonikerbrevet 2:1-13

Om det inte finns några kristna kvar på jorden, vem talar Jesus om då i verserna 7-9?

Gå tillbaka till Svenska sidan